07.07.23

В морському порту на Дунаї відбувається незаконне будівництво

На Одещині поліція відкрила справу щодо незаконного будівництва на території ДП «Морський торговельний порт Усть-Дунайськ». Про це стало відомо з матеріалів провадження № 12023160000000968 за ч. 3 ст. 197-1 КК.

Юрист держпідприємства повідомив правоохоронців, що невстановлені особи з-поміж працівників ТОВ «Зерновий термінал Кілія», здійснюють самовільне будівництво будівель або споруд на самовільно зайнятій земельній ділянці підприємства. Порт є постійним користувачем згідно держакту на право постійного користування землею ІІ ОД № 000016 від міської ради. Мова йде про території гаража на 500 кв. м.

Компанією, що фігурує у провадженні, керує Андрій Московській. До цього туди входила родичка експрокурора Одеської обласної прокуратури Олександра Грамми. Ми вже писали, що влітку 2021 року компанія «Давос-Агро» та портовий оператор «Зерновий термінал Кілія» незаконно захопили склади на території портопункту «Кілія». У такій ситуації торговельний порт зазнав значних збитків, адже не зміг виконати зобов’язання щодо передачі в оренду приміщень компанії «Краншип».

Андрій Іванов
У червні 2023 року на Facebook-сторінці ТОВ «Зерновий термінал Кілія» з’явилося повідомлення, що «бенефіціар групи компаній «Трансшип» (портовий оператор ТОВ «Краншип») − Іванов Андрій Ігорович, ховається в Сербії у зв’язку з причетністю до державної зради, що встановлено матеріалами кримінального провадження № 42022000000000505 від 21.04.22 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 111 КК».

У компанії заявили, що Іванов через в.о. керівника ДП «МТП Усть-Дунайськ» Олександра Попова нібито вчиняє рейдерське захоплення портового пункту «Кілія» та блокують обробку вантажів. Натомість приватизація не може завершитись та блокується судами, де ФДМУ продав з торгів стратегічні об’єкти портової інфраструктури загального користування, що мають залишатися у державній власності, продаж яких заборонений або держава втратить контроль за портом як інфраструктурним об’єктом, що є предметом спору у судових справах №№ 910/4588/23; 916/102/23; 916/186/23; 910/6314/23.

Читайте також: В Ізмаїлі можливе рейдерське захоплення порту партнерами спонсорів війни - ЗМІ

​Додамо, що компанія «Еліксир Україна», яка перемогла на аукціоні із приватизації порту, досі не отримала у користування придбані об’єкти через відкриту кримінальну справу та відмову Фонду державного майна підписувати відповідний акт. Фірма стала переможцем торгів 17 січня. Вона погодилася віддати за лот 201 млн грн — це втричі більше за стартову ціну (60 млн гривень). У компанії повідомили, що сплатили до держбюджету повну суму ще у квітні.

«Інвестор готовий приймати об’єкт, інвестувати та розвивати вантажопотік, розвивати дунайське судноплавство в умовах того, що зараз зерновий коридор не працює. Але є перепона — одразу порушується кримінальна справа зі зрозумілих причин», — розповів юрист.

Фонд держмайна залишається власником ДП «МТП «Усть-Дунайськ». До активів порту входять: сам порт у місті Вилкове, портопункт «Кілія» та база обслуговування спеціальних суден-ліхтеровозів на острові Шабаш.

Дані судового реєстру свідчать, що цьогоріч щодо порту було судове рішення в єдиній кримінальній справі № 947/19824/23. Компанія-переможець аукціону у справі не фігурує.

Головною проблемою у компанії назвали те, що акт приймання-передачі об’єкта досі не був підписаний. Відповідно, інвестор «не має можливості отримати об’єкт в експлуатацію та розпочати оперувати коштами».

Представник «Еліксир Україна» заявив, що регіональне відділення Фонду держмайна не підписує акт без згоди Антимонопольного комітету на концентрацію. У компанії вважають, що у цій справі така згода не є обов’язковою, згідно з законом, але припускають, що чиновники «хочуть перестрахуватися, і цю згоду вимагають».

Читайте також: Андрей Ставницер: украденный порт или тайны «успешного стартапа»